Thursday, December 20, 2007

New York Trip

December 14. Péntek hajnal-

Hajnali 4kor indultunk el a busszal innen Rochesterből.A busz először az én környékembelieket vette fel majd az út folyamán több nagyvarosban megálltunk és felvettünk más körzetbe tartozó gyerekeket is.Ősszesen 45-en lehettünk a buszon.Én Floriannal ültem a busz végében a 3as ülésen...
Az út folyamán sikerült megismerkedni az új cserediakokkal majd be is indultak a hülyéskedések és a rosszalkodások a buszon nameg a pihenő helyeken.
Az utunk 5óra volt minden cuccolással együtt és délelőtt már New Yorki levegőt szívtunk.Érdekes mert első állomásunk a HARLEMben volt a közismert fekete gettóban.Mivel korábban érkeztünk meg ezért volt alkalmunk sétálni egyet a környéken.Benéztünk egy jazz boltban ahol egy fekete hölgy tartott egy jazz előadást nekünk majd az éneklő kedvű diakok kaptak lehetőséget.Főleg a spanyol anyanyelvűek voltak hiper aktívak mert ők csak azt a nyelvet beszélték...A nyelvhasználat miatt voltak is kettészakadások és problémák a gyerekek közt és már a rotarysok is szóltak az ügy érdekében.A 45 gyerekből kb. 10gyerek volt aki szinte nagyrészt spanyolul beszélt és így két csoportra bomlott néha a csoport Spanyol és Angol...A rotary is rászólt aspanyolosokra hogy English.
Na de vissza az eseményekhez: A jazz bolt után elsétáltunk egy étteremben ahol ettünk egy hatlmasat furcsa volt mert a környék az olyan volt hogy a házak ablakai bevoltak deszkázva és az utca emberei is érdekesen néztek ki de az étterem hihetetlen jó volt és a pincér 7nyelven beszélt amit le is teszteltünk.Több fogás közül válaszhattunk és meglepő módon ízletesek voltak.
Az ebéd után vissza fel a buszra és irány a belváros.Először a Central parkban álltunk meg egy kis sétára majd a busszal a városban bolyongtunk.Megnéztük a nevezetes helyeket és épületeket.Néhány nagy bevásárlóközpontba be is néztünk csak a dekoráció és a karácsonyi hangulat kedvéért.Este elmentünk a TimeSquare-re ahol vacsoráztunk egyet majd vásárolgattunk és szétnéztunk mindenkit csoportokba rendeztek és így elmehettünk 2óra hosszan vásárolni.
A vásárlás után fel a busszra és végre a hotelbe.Már késő és sötét volt nameg hajnal óta nem álltunk meg pihenni.A szabályok tisztázása és a szobabeosztás után mindenkinek a szobájába kellett mennije mivel már jóval a takarodó idő után voltunk...A hotel New Jerseyben volt a nagy betontömeg közepén minden oldalról 5sávos utak vettek körül így esélytelen volt elhagyni a környéket.Az egyik érdekesség hogy a rotary felügyelők mind cserkések lehettek mert különbző trükköket vetettek be ellenünk hogy betartsuk a szabályokat,pl a kedvencem hogy ragasztószalagot raktak az ajtókra és ha kinyilt egy ajtó akkor ez elszakadt és nem lehetett visszarakni miutan bezártad az ajtót...Én szerencsére Floriannal és még 2 másik sráccal voltam egy aranyos kis szobábam.Izgalmas volt mert csak 2 ágy volt a szobábam és a méretük sokkal kisebb volt mint egy francia ágy,4párna 1-1 takaró.
Az este folyamán Floriánnal kileselkedtünk a folyosóra akkor vettük észre milyen cserkésztrükkökkel van felszerelve az egész emelet...Akkor elég kllemetlen volt találkozni a sarokban leselkedő rotarysokkal mert csak laza rövidgatyóba mentünk meglátogatni kedves barátainkat.Szerencsére jófejek voltak a felügyelők és kitudtuk magyarázni a szituációt...Szóval az este folyamán csak a szobában maradtunk és elfogyasztottuk party felszerelésünket megittunk mindent unalmunkban 4en de nem volt vészes mert már a buszút folyamán vagy 20 megdézsmálták.

Szombat
Másnap 6órakkol kelés reggeli és irány Manhatten ahol először az NBC tévécsatorna élő showján vettünk részt amit ugye egy kisebb téren forgattak.Utána a Rockafeller Center tetejére mentünk fel és onnan néztünk szét madártávlatból.Sikerült a több száz emeleten eltévednünk nameg hogy van negatív szintjei is.A felhőkarcoló a második legnagyobb épület itt 400 méter magas lehet.Ezután elmentük sétálgatni a városban benéztünk sok híres boltokba is mint pl NBA store 3 emelet csak kosárlabda.A sok sétálgatás után elmentünk a Szabadság szoborhoz a szigetre be is mentünk a szobor belselyébe majd utána Kínai negyed vásárlás vacsora és hotel.Már okosabbak voltuk Floriannal hogyan játszuk ki a szabályokat és be is indult a esténk rettenetesen nagyokat hülyéskedtük a lányokkal és sikerült megdöntenem a francia nyelvem használatát sikerült egy kis spanyol nyelvtudásra is szert tenni mert ugye annyiszor hallottam hogy pár mondat rögződött...
El is felejtettem mondani hogy minden műemléknél Security vizsgálat volt és ugye én mindíg besípoltam mert a térdemben vannaka csavarok és mindig kiállítottak a sorból és egy másmilyen ellenörzésen vettem rész volt motozás is és a tipikus kezeket a falra jelenet is.A legizgibb a szabadságszobornál volt mert ott leállították a többi detektor kaput is mert mindenki engem vett körül ugye én és a többiek csak röhögtünk ezen ja igen és a szabadságszoborban elromlott a lift ezért lépcsőn kellett felmennem de megcsináltam majd a képek között lehet látni milyen volt...
Szóval az este folyamán rosszalkodtunk de nagyon sokat de hát egy gyereknek kell is.

Vasárap
Másnap reggel kaja és pakolás majd be a belvárosba megint mert megnéztünk egy múzeumot itt is akkorákat ökörködtünk csináltunk is sok hülyéskedős képet is majd a képek között megtalálhatja mindenki.A múzeum után kaja majd a BLUE MAN GROUP SHOW életem legjobb előadása le se lehet írni milyen volt mert semmi értelmenem volt de akkora látványos volt meg olyan jól impromizáltak hogy hihetetlen.A Broadwayen volt az előadás egy kis családias teremben de eszméletlen volt...

itt van néhány videó a groupról hogy ellehessen képzeli:

Majd a show után haza a nagy hóviharban mert ekkora már nagyon nagy hóvihar lett.Mi voltunk az utolsók akiket felengedtek az autópályára és hihetetlen sok baleset volt csak szirénázó autókat lehetett látni pl egyszer egy hatalmas fék és csak annyit lehetett látni hogy a 3sávból a középsőn egy autó van szanaszét törve és a tetején majd ugye itt a szebejövő uttal nincs semi elválasztás csak egy füves plac és nagyon sok autó csúszott át majdnem megaludtunk egy motelben de vegül mégsem és soksok órás késéssel érkeztünk haza hétfőn reggel...Olyan káosz volt mert elfagytak a vezetékek nem volt áram se víz se fűtés. Hétfőn nem is volt iskola mert minden bezárt...